مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

pic-shora


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آنقدر نشستیم تا شیراز شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی نشد.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و سی و دومین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: وجود مناطق نمونه گردشگری، زیرساخت‌های مناسب، تعداد اماکن تاریخی، تعداد موزه‌ها، طبیعت، تعداد رویدادهای برگزار شده و تعداد گردشگران ورودی (داخلی و خارجی) معیارهای مورد توجه اعضای هشتمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی برای انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری درسال 2018 بوده است.
وی اضافه کرد: در حالی که شهر شیراز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌بسیار بالایی برخوردار است و بالغ بر سه‌هزار اثر ثبت شده ملی در شیراز و استان فارس وجود دارد و این شهر نه تنها در تعداد آثار و جاذبه‌های گردشگری حرف برای گفتن دارد بلکه تنوع آثار و جاذبه‌ها در زمینه‌های مختلف نیز قابل توجه است. 
رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به وجود حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، سید علاءالدین حسین (ع) و امام‌زادگان بی‌شمار این شهر خاطرنشان کرد: شهر شیراز به برکت وجود امام زادگان سومین حرم اهل بیت (ع) است که زمینه حضور گردشگران مذهبی را دارد.  
مهندس محمدیان در ادامه با بیان اینکه شهر شیراز به عنوان پایتخت حکومت‌های اسلامی در دوره‌های مختلف سابقه تاریخی دارد تصریح کرد: این سابقه تاریخی زمینه حضور گردشگرانی از کشورها و تمدن‌های اسلامی را در این شهر فراهم می آورد.
وی افزود: وجود حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی موجب شده است تا در عرصه فرهیختگان ادبی دستی بالای دست شهر شیراز نباشد و آن را به مرکزی برای توسعه گردشگری شعر و ادب تبدیل کند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ابراز داشت: حکیمانی همچون ملاصدرا و روزبهان در شهر شیراز بهانه ای است برای گردهمایی علما و فلاسفه و وجود باغ‌ها و طبیعت زیبا و بازارها و مساجد و بناهای تاریخی منحصر به فرد زمینه حضور گردشگران را فراهم میکند.
مهندس رضا محمدیان با بیان اینکه بناهای تاریخی موجود در شیراز در هیچ کجای جهان مثل و مانندش را نساخته‌اند اظهار داشت: جای تأسف است برای ما و همه مسئولین و متولیان که هر روز شهری در کشور عنوانی کسب می کند و همچنان شیراز از قافله عقب مانده است.
وی با اشاره به نامگذاری های اخیر شهرهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان لقب شهر صنایع دستی به خود می‌گیرد و اهواز به عنوان شهر خلاق ادبی ثبت جهانی می‌شود و اخیرا نیز تبریز هم شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خطاب به متولیان امر گفت: آیا این همه جز با همت مسئولین، شناخت ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی صحیح، منسجم و بلندمدت برای معرفی هر چه بهتر این ظرفیت‌ها به جهان محقق شده است؟ 
مهندس محمدیان با بیان اینکه کسب عنوان شهر نمونه گردشگری برای شهر تبریز در نوع خود افتخار ملی ما محسوب می‌شود ابراز داشت: اما این موفقیت را به همه شهروندان شیرازی، مسئولین و متولیان عرصه میراث فرهنگی شهر خودمان نیز تبریک و دست مریزاد می گوئیم که آنقدر نشستیم تا شیراز، شهر نمونه گردشگری نشد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
رضا محمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی