مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی
پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ

هرس درختان به صورت منطقی انجام شود

pic-shora


بسمه تعالی

نطق پیش از دستور مهندس رضا محمدیان در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا مورخ 95/09/04

 

ضمن عرض تسلیت ایام اربعین و رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) و دهه آخر ماه صفر و گرامیداشت هفته بسیج نکاتی چند را به عرض می‌رسانم.

 

1- اول باید قدردانی کرد از مردم شریف ایران برای حضور میلیونی‌شان در مراسم اربعین عراق و تشکرکرد از مردم عراق به دلیل مهمان‌نوازی خوبشان و دقت داشت به اینکه رسانه‌های غربی کمترین پوشش خبری را در رابطه با این مسئله و این موضوع مهم عالم تشیع داشتند و این قضیه تکلیف رسانه‌های اسلامی مخصوصاً رسانه‌های کشور خودمان را مضاعف می‌کند.

همایشی که با شرکت بیش از بیست میلیون نفر چند سالی است به عنوان بزرگترین همایش در دهه اربعین عراق شکل می‌گیرد اما رسانه‌های بیگانه هرجا هم به آن اشاره کردند اشاره چند هزار نفری کردند و این نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه بغض دارند و چقدر از عنوان کردن این مطلب هراس دارند.

جا دارد از کسانی که در موکب احمد بن موسی (ع) حضور داشتند تشکر ویژه شود و جناب آقای شهردار بایستی تشکر ویژه کنند از تیمی که در شلمچه مشغول بودند به خصوص حوزه معاونت اجرایی و قسمت‌های مختلف اتوبوسرانی، سازمان بازیافت، سازمان آتش‌نشانی و دیگر بخش‌هایی که در برپایی موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه حضور داشتند و در آن شرایط سخت فعالیت کردند.

خواهش من این است که این تشویق صرفاً مخصوص مدیران نباشد و این نیروهای نمونه هم که به صورت ویژه کار کردند مورد تشویق قرار بگیرند. چرا که انصافاً کار خوبی انجام شد و بازخورد مردمی خوبی هم داشت و همه از عملکرد شهرداری شیراز در مرز شلمچه راضی بودند.

 

2- پخت آش نذری 80 تنی 28 صفر که هرساله در سالروز شهادت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در شیراز شکل می‌گیرد و به یک سنت حسنه تبدیل شده در کشور بی‌نظیر است که باید هم مجموعه شهرداری و هم دستگاه‌های مختلف مانند اداره اوقاف کمک کنند تا ان‌شااله این کار پخت آش نذری شیرازی به نحو احسن انجام شود و حضور مردم که هرساله از اول شب در آنجا حضور دارند و نمادی برای شهر شیراز شده امسال هم به بهترین شکل برگزار شود.

و جا دارد پیشاپیش از دست‌اندرکاران این مجموعه و جناب آقای اسدی که مدیریت مجموعه کمیل را بر عهده دارند تشکر شود.

 

3- به نظر می‌رسد چند سالی است در شیراز و استان فارس گماردن مدیران و کارشناسان آن قدری که وجه سیاسی و طایفه‌ای دارد وجه عملکردی و وجه بسیجی بودن ندارد و این موضوع جای انتقاد دارد چرا که مردم شیراز مدیر بسیجی می‌خواهند، مدیری می‌خواهند که بومی باشد و دلش به حال فارس و شیراز بسوزد و عرق فارس داشته باشد و به صورت ماندگار برای شهر و استانش کار کند نه مدیری که به صورت جناحی و طایفه‌ای به شیراز و استان فارس تشریف آوردند و شاید خیلی دلشان نسوزد که قبل از آنها چه شده و بعد از آنها چه می‌شود.

 

4- با توجه به اینکه هرس درختان سطح شهر شروع شده است باید توجه داشت که یک قسمت را که شهرداری دارد انجام می‌دهد یک مقدار منطقی‌تر است اما آن قسمتی که توسط شرکت توزیع برق انجام می‌شود اصلاً منطقی نیست و دلشان به حال درختان نمی‌سوزد و جناب شهردار باید دستور بدهند که این موضوع را کنترل کنند چرا که هرس بیش از حد درختان را نابود می‌کند.

 

5- مطلب آخر اینکه شهرداری در تدوین بودجه سال آینده که فعالیت آن را شروع کرده توقع می‌رود اولویت تعریف بودجه را در اتمام پروژه‌های نیمه تمام داشته باشد و ان‌شااله سال آینده تمامی پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و هر پروژه دیگری که در دوره چهارم شورا شروع شده در سال آینده به اتمام برسد و یک خاطره خوشی از این پروژه‌ها برای مردم باقی بماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۴
رضا محمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی