مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سی‌ام تیرماه سالروز شهادت بزرگ‌مردی از تبار آسمانیان است. شهادت عباسی که واقعاً عباسِ دوران بود. شهیدی که در طول 22 ماه حضور در جنگ 120 پرواز عملیاتی داشته که این در آن زمان یک رکورد در نیروی هوایی محسوب می‌شد.

شهید عباس دوران در شرایطی که صدام قصد برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را در بغداد داشت، توانست با ناامن نشان دادن بغداد مانع از برگزاری این اجلاس شود ... عباس دوران با روحی به وسعت آسمان، به آسمان پر کشید.


 


در سال 1361 جنگ تحمیلی هر روز شعله‏‌ورتر می‌شد و صدام رئیس دولت بعث عراق برای مانور سیاسی از برپایی کنفرانس غیرمتعهدها سخن می‌گفت و تبلیغات بسیار وسیعی به راه انداخته بود. در این شرایط بود که سرهنگ خلبان عباس دوران برای جلوگیری از برگزاری کنفرانس سران غیرمتعهدها، بیستم تیرماه 1361 مأموریت یافت تا پایتخت عراق را ناامن کند. این عملیات برای جمهوری اسلامی از نظر سیاسی بسیار مهم بود. اگر کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد برگزار می‌شد صدام به مدت 8 سال ریاست آن را به عهده می‌گرفت.

روز 30 تیرماه 1361 سه هواپیما که هر کدام دو سرنشین داشتند مأموریت یافتند روی بغداد عملیاتی انجام دهند. هدف آن‏ها بمباران پالایشگاه بغداد، نیروگاه اتمی بغداد و پایگاه الرشید یا ساختمان اجلاس در بغداد بود.

صبح روز 30 تیرماه 1361 خلبان شهید عباس دوران پس از بمباران پالایشگاه بغداد جنگنده شعله‌ور خود را به ساختمان نظامی محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها کوبید و با شهادت خود، کاری کرد که اجلاس سران غیرمتعهدها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد.

بقایای پیکر پاک شهید عباس دوران، بیست سال بعد در روز دوم مردادماه 1381 به خاک پاک میهن بازگشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۰۸:۱۸
رضا محمدیان

وای بر اسلامی که متاسفانه در دنیای مدرن امروز افرادی به ظاهر مسلمان علیه مسلمانان لشکر می‌کشند و آدم می‌کُشند و در این بین هم رژیم صهیونیستی از خواب مسلمانان استفاده کرده و زنان و کودکان غزّه را به خاک و خون می‌کشد.

قطعاً هزینه حمایت از گروهک‌های تکفیری مثل القاعده، النصره و داعش برای استکبار و صهیونیسم، که البته بخش زیادی از آن توسط سران کج‌فهم اهل جاهلیت عرب تامین می‌شود، بسیار کمتر از لشکرکشی مستقیم ایشان است.

لشکری که با نام اسلام و با پول سران عرب و حمایت غرب در سوریه و عراق بدترین فجایع تاریخ را رقم زده است و بهترین فرصت را برای حمله دوباره خوکان‌صفتان صهیونیست به مردم بی‌دفاع غزّه ایجاد کرده است.

... ای کاش روزی فرا رسد که مسلمانان علیه یکدیگر به هیچ طریقی حتی به غیبت، تهمت، قدرت‌طلبی، جوسازی و غیره نیز فعال نباشند و فضا را برای دشمن آماده ننمایند.... ان‌شاءالله.




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۴:۴۶
رضا محمدیان

علی (ع) مردی بود از قبیله آفتاب با دلی به وسعت همه ‏بی‌کرانه‌‏ها ...

او را نه زمانه می‏‌شناختش و نه زمانیان. کعبه به یمن قدمش چاک می‏‌خورد و مسجد به خونش، غسل طهارت می‏‌کند.

علی (ع) درس‌آموخته مکتب وحی بود که روحش جز به درگاه نیایش، قرار نمی‏‌یافت.

علی (ع)، نگاهش خواستگاه مهر و قلبش قبله اخلاص بود. او آسمانی‌ترین عاشق حق بود و برکت دستان مبارکش، پایگاه توحید را از لوث بتان پاکیزه کرد و خیبر کفر را بازوان الهی او شکست.
او در این عالم تنها بود، مظلوم زیست و مظلومانه نیز زندگی را بدرود گفت و به دیدار حق شتافت ...




۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۰۹:۲۵
رضا محمدیان

نسیم رحمت الهی بار دیگر شروع به وزیدن گرفته است تا غبار از دل بندگان بزداید و آن‌ها را ملکوتی کند. نسیم شب قدری که از هزاران ماه بهتر است و نظیری ندارد و در آن شب تقدیر امور یک سال انسان رقم می‌خورد.

 


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۴
رضا محمدیان

در قبرستان بقیع در ردیف 4 قبر اهل بیت (س)، سنگ قبر اول مربوط به امام حسن مجتبی (ع) است که مظلومیت ایشان حتی در تشییع جنازه مطهرشان در تاریخ ثبت گردیده است.

امام حسن (ع) نماد صبر و کرامت اهل بیت است. باشد که از شفاعت ایشان بهره‌مند گردیم.

میلاد آن بزرگوار بر تمام شیعیان مبارک...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۰۷:۰۰
رضا محمدیان

روح تو در بهشت به پرواز می‌شود/ درهای غم به قلب نبی باز می‌شود

در فصل خردسالی و آغاز زندگی/ بی‌مادری فاطمه آغاز می‌شود

اشک نبی برای تو ای جان پاک ریخت/ با دست خویش بر تن پاک تو خاک ریخت



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۳ ، ۰۸:۰۰
رضا محمدیان

تیم ملی والیبال ایران در دهمین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال که از ساعت 21 امشب در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف لهستان رفت توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یابد و با 19 امتیاز برای اولین بار صعود خود به مرحله نهایی لیگ جهانی که در ایتالیا برگزار می‌شود را قطعی کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۳ ، ۲۳:۳۰
رضا محمدیان

در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت‌‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و بیست و هفت نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد. 

حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: «ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی که مظلوم زیست و مظلوم مرد، خار در چشم دشمنان اسلام بود



حزب جمهوری اسلامی از تاریخ 1357/11/29 یعنی یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد. اعضاء موسس این حزب آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام محمد جواد باهنر، آیت‌ا‌لله اکبر هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی بودند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۰
رضا محمدیان

معروف‌ترین و جدی‌ترین عملیات سوءقصد علیه آیت‌الله خامنه‌ای، مربوط به 6 تیرماه سال 60 و یک روز پیش از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی می‌شود. این عملیات ترور که منجر به مصدومیت دائمی و ازکارافتادگی یک دست آیت‌الله خامنه‌ای شد، را بازماندگان گروهک فرقان ترتیب دادند.



این گروهک هنگامی که آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران سخنرانی می‌کردند، عملیات ترور را انجام دادند به طوری که عامل ترور ضبط صوت حاوی بمب را روی تریبون در مقابل قلب آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذارد و چند لحظه بعد منفجر می‌شود و ضبط مانند کتابی باز می‌شود و با ماژیک قرمز هم روی جداره داخلی‌‌اش نوشته بودند: ‌اولین عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی!


گزارش سوءقصد به جان رهبری را اینجا بخوانید



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۰
رضا محمدیان