مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بغض غریبی گلوی عالم را می‌فشارد و داغی جان‌سوز بر قلب زمین سنگینی می‌کند ...

داغی که در غروب غربت امشب مدینه بر دل شیعیان می‌افتد و امام یکه‌تاز صدق و صداقت، خورشید پرفروغ علم و زهد و فقه و دانش غروب می‌کند... اما فروغ اندیشه‌اش در جان جهان ماندگار می‌ماند ...

سلام بر امام جعفر صادق (ع) و مکتبش ...

سلام بر اباعبدالله (ع) و معارف دینی‌اش ...

سلام بر جعفر بن محمد (ع) و اندیشه علمی‌اش ...


                                                                                                                                       

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۳۰
رضا محمدیان

بیست و چهار سال پیش در چنین روزی یعنی 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، روزی مبارک بود چرا که در آن، عده‌ای پس از سال ها حضور در اسارتگاه‌ها و تحمل رنج و دردها و دوری از وطن قدم به خاک پاک میهن گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۳
رضا محمدیان

آغازشان نشانی از مردانگی داشت و بر آن بودند تا هرچه بیشتر شبیه شوند، تقلیدشان کورکورانه نبود چراکه بر حسب معرفت علی(ع) امام و مقتدایشان بود. خود را پهلوان نمی‌خواندند اما ستاره دلیل بودنشان برترین پهلوان تاریخ بود.

در چنین روزهایی بود که شمه‌ای از پهلوانی علی (ع) بر بشر نمایان شد ... و عده‌ای در همین دنیای امروز ما در زورخانه‌هایی کوچک از بعد مساحت اما بزرگ و به وسعت قلبشان به پیروی از علی (ع) نشستند.

راهشان مستدام و مرور تاریخ پهلوانی‌شان را سپاس ...


                                                  

 

امروز 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است. روزی که یادآور پهلوانی و جوانمردی علی (ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق و نماد قدرت، شجاعت، اخلاق و مبارزه با هوای نفس است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۲
رضا محمدیان

با پایان یافتن آتش‌بس 72 ساعته ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به چندین منطقه در نوار غزه حمله کرد. در شدیدترین این حملات مسجد «حسن البناء» واقع در «حی الزیتون» چندین بار بمباران و به صورت کامل تخریب شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مسجد «القسام» در «النصیرات» واقع در مرکز غزه را بمباران و آن را تخریب کردند، زمین‌های زراعی این منطقه نیز مورد هدف قرار گرفت.

علاوه بر این به چند منزل در جنوب و شمال نوار غزه نیز حمله شد و یک فلسطینی در نابلس کرانه باختری در اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. این حملات در حالی امروز انجام شد که دیروز جمعه آتش‌بس 72 ساعته به پایان رسید و امروز تلاش برای یک آتش‌بس طولانی‌تر در قاهره ادامه دارد.



با وجود ادامه مذاکرات آتش‌بس در قاهره یک نماینده رژیم صهیونیستی درسازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرده که با صدور قطعنامه‌ای دستور خلع سلاح حماس را بدهد و ضمن محکوم کردن این جنبش، آن را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

پیش از این هم یکی از اعضای هیئت فلسطینی مذاکرات آتش‌بس در قاهره در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفته بود که  طرف اسرائیلی با دخیل کردن موضوع تبادل اسرا در مذاکرات آتش‌بس از مصر خواسته آتش‌بس در نوار غزه را با موافقت بر تبادل 25 اسیر و 18 شهید فلسطینی با جسد 2 نظامی اسرائیلی تضمین کند. که نمایندگان حماس این پیشنهاد را نپذیرفته‌اند و اعلام کردند همانطور که از قبل اعلام شده است مسئله تبادل اسرا خارج از مذاکرات آتش‌بس است و به آن ارتباطی ندارد.

ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس نیز در طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت: پیشنهادات اسرائیل در طی مذاکرات در قاهره هیچ یک از خواسته‌های مقاومت را اجابت نکرده است و عداوت اسرائیل موجب عدم تمدید آتش بس شد و از این به بعد تمامی گزینه‌های مقاومت بر روی میز است و در همین حال به مذاکرات هم ادامه خواهیم داد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۸
رضا محمدیان

خبرنگار واژه‌ای نام‌آشنا برای مردم است و مردم در اکثر موارد به آن‌ها اطمینان می‌کنند.

خبرنگار همان‌قدر که می‌تواند با انعکاس و هدایت اخبار صحیح و داشتن تحلیل‌های مثبت در رشد جامعه کوشا باشد به همان میزان می‌تواند در ایجاد جنگ روانی و جو ملتهب به نفع سوداگران و منفعت‌طلبان موفق گردد که متاسفانه در دنیای امروز غرب شاهد آن هستیم. و مظلومیت غزه در بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا شاهد زنده آن است.

روز خبرنگار بر خبرنگاران واقعی مبارک ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۰۷:۴۳
رضا محمدیان

از روز سه شنبه 17 تیر ماه ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات هوایی گسترده‌ای را تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد که با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. در ادامه این تجاوزات با شروع حملات زمینی بر حجم حملات افزوده شد به طوری که این تجاوزات تا امروز بیش از 1800 شهید و بیش از 9000 مجروح بر جای گذاشته است. بنا بر آمار یونیسف، 400 کودک فلسطینی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.




روز سی و یکم از نبرد غزه در حالی آغاز شده است که طرفین همچنان در حال مذاکره برای رسیدن به آتش‌بس دائم هستند و این در شرایطی است که آتش‌بس 72 ساعته که از سه شنبه آغاز شده در حال پایان یافتن است.

خبرها حاکی از این است که مقامات صهیونیست امروز چهارشنبه با تمدید آتش‌بس موجود با مقاومت اسلامی فلسطین موافقت کردند. همچنین گفته شده طرف صهیونیستی به چند شرط مقاومت از جمله پایان محاصره غزه تن داده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که یک منبع صهیونیست که می‌خواست ناشناس بماند به خبرنگار رویترز گفته است که «اسرائیل آمادگی خود را برای تمدید آتش‌بس بر اساس شرایط آتش‌بس فعلی اعلام کرده است.»

برخی رسانه‌های صهیونیست از جمله اسرائیل نیوزفید گزارش دادند که این تمدید آتش‌بس، حداقل تا روز دوشنبه خواهد بود.

آتش‌بس موجود که به پیشنهاد مصر مورد بررسی و قبول طرفین قرار گرفت، از روز سه‌شنبه اجرایی شده است.

اما در این میان موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که توافقی برای تمدید آتش‌بس در غزه صورت نگرفته است.

همچنین فرمانده میدانی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین گفت: القسام هرگز توافقی که شروط مقاومت را تامین نکند، نمی‌پذیرد. این فرمانده مقاومت تصریح کرد که گردان‌های القسام آماده‌اند تا پس از پایان آتش‌بس هم به مقابله با اشغالگران ادامه دهند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۱
رضا محمدیان

بخشی از پیغام سردار سلیمانی برای مقاومت فلسطین:

«قاتلان و مزدوران بدانند که ما لحظه‌ای از دفاع از مقاومت و دفاع از مردم فلسطین کوتاه نخواهیم آمد. همه دنیا بداند که خلع سلاح مقاومت عقیده‌ای باطل است و توهمی است که محقق نخواهد شد.

فلسطین آتشفشانی الهی است که نمی‌توان آن را خاموش کرد، جز با نابود کردن رژیم اشغالگر؛ در زمان مناسب جام خشم و غضب خود را بر سر صهیونیست‌ها خالی خواهیم کرد.

درود بر گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) و ابوعلی مصطفی و الناصر صلاح الدین و شهداء الاقصی ... درود بر سرداران مقاومت که در مقابل فشارها عقب ‌نمی‌نشینند.

لعنت خدا بر همه ظالمانی که از این رژیم حمایت کرده و می‌کنند. لعنت خدا بر هر کسی که حزن شما و درد و رنج شما را می‌بیند و با سکوتش اجازه می‌دهد که شما کشته شوید ... لعنت خدا بر آمریکا رأس ظلم جهانی ... لعنت خدا بر کسانی که راه کمک‌رسانی به شما را بستند و در جنایت صهیونیست‌ها شریک شدند.»



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۱۳
رضا محمدیان

عید فطر عید شست و شوی روح و تطهیر جان در نهر رمضان است.

عید فطر روز رهایی از همه رذایل و پلیدی‌هاست.

عید فطر بهانه‌ای است برای خالق ما برای کرامت و بخشندگی‌اش و بهانه‌ای است برای ما برای بازگشت به فطرت پاک انسانی‌مان.

عید فطر فرصتی است برای اجابت و فرصتی است برای سرودن ترانه عبودیت.

و چه زیباست خواندن: اَللهُ اَکْبَر، اَللهُ اَکْبَر، لا اِلهَ اِلّا اللهُ و اللهُ اَکْبَر و لِلّهِ الْحَمْدُ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ عَلی ما هَدانا وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلی ما أَوْلانا


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۰
رضا محمدیان
امام خمینی (ره) با ایجاد نگرشی انقلابی در مکتب فقهی شیعه باعث تحول نوینی در آن گردید و انقلاب را با محوریت فرهنگ امام حسین (ع) به پیروزی رساند.
از خصوصیات انقلاب مسالمت‌آمیز بودن آن بود که عملاً بدون مبارزه مسلحانه انجام گردید و در نوع خود و انقلاب‌های مشابه بی‌نظیر بود. امام با همین رویکرد در مسائل بین‌المللی مختلف مثل آزادسازی قدس نیز ورود کرد و عملاً با تبیین راهپیمایی روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان زمینه ایجاد حساسیت در افکار عمومی دنیا را فراهم کرد که هر سال شاهد آن هستیم. و عملاً صهیونیسم جهانی و آمریکا در مقابل این حرکت خلع سلاح هستند و در این روز چفیه و پرچم فلسطینیان بدون هیچ هزینه‌ای برای آن ملت مظلوم در کل دنیا نمایان می‌گردد.
بدیهی است که مردم عدالت‌طلب اعم از مسلمان و غیرمسلمان در این حرکت نمادین و بسیار کم‌هزینه که البته تأثیر فراوانی در مسائل سیاسی و اجتماعی در محکومیت اسرائیل و دفاع از ملت مظلوم فلسطین دارد شرکت می‌نمایند.
به امید آزادی قدس و سربلندی ملت مظلوم فلسطین



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۲۸
رضا محمدیان