مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

نام دفاع که می‌آید ناخودآگاه قداست معنایش نیز همراهی‌اش می‌کند. دفاعی که تمام و کمال از انقلاب، ارزش‌ها، اسلام و ایران عزیز انجام شد. دفاعی که با دست خالی در برابر دنیای پر زور و استکبار اتفاق افتاد. دفاعی که امام راحل (ره) رهبری آن را بر عهده داشت. کسی که نقطه عطفی در منش شیعه در دنیا با مدیریت انقلاب و دفاع از آن ایجاد کرد ...

دفاعی که قداست داشت از این جهت که مردانی از این سرزمین با سلاح ایمان و بدون توقع مادی در آن روزهای سخت جنگیدند و همین محور اصلی آن بود. و مقدس بود چرا که شهیدان و جانبازان این هشت سال دفاع تا ابد در یاد و خاطره و تاریخ ایران و ملتش ماندگار شدند ...

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۳۷
رضا محمدیان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال رنگارنگ و کسب 42 امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمان رقابت‌های جهانی را از آن خود کرد.

در پی کسب مقام قهرمانی جهان از سوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی به اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، کسب این افتخار و پیروزی را تبریک گفتند.


متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران؛
کسب مقام قهرمانی را به شما و ملّت عزیز تبریک می‌گویم و از اینکه باعث سرافرازی کشور شدید، تشکر می‌کنم.

                                                                                                                                         سید علی خامنه‌ای
                                                                                                                                          23 شهریور 1393

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۱۸
رضا محمدیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۰۷
رضا محمدیان

در اولین ساعات جمعه، 17 شهریور سال 1357، ارتشبد غلامعلی اویسی، فرماندار نظامی تهران، از رادیوی تهران و حومه، حکومت نظامی را اعلام کرد. مردم که از حکومت نظامی اطلاع نداشتند پیش از ساعت شش صبح برای چهارمین روز متوالی، از خانه‌ها بیرون آمده و سیل‌آسا روی به خیابان‌ها آوردند.

مرکز تجمع آنان میدان ژاله (شهدای کنونی) بود. همین که مردم به خیابان‌ها رسیدند ناگهان با دیدن تانک‌ها و زره‌پوش‌های نظامی و ماموران مسلسل به دست حکومت نظامی غافلگیر شدند.



ماموران مسلح پس از چند بار اخطار از زمین و آسمان جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار مسلسل قرار دادند. در اطراف میدان جنازه شهیدانی بود که در صحنه نبرد نابرابر همچنان باقی مانده و خون‌هایی که هر گوشه از میدان را گلگون کرده بود.

در آن روز مزدوران رژیم شاه حتی کسانی را که به خانه‌های دیگران پناه می‌بردند تعقیب کرده و به شهادت می‌رساندند.

رژیم پهلوی تعداد کل شهدای آن روز را 58 نفر و این تجمع را نقشه خارجی اعلام کرد. هرچند شمار دقیق قربانیان این حادثه هیچگاه مشخص نشد ولی آنچه قطعی است این رقم از چهار هزار نفر افزون بود. آن روز، هفدهم شهریور 1357، به جمعه خونین تهران معروف گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۱۵
رضا محمدیان

سلام بر رضا (ع)، سلام بر امام مهربانی‌ها، سلام بر امام‌الرئوف، سلام بر شمس‌الشموس ...

سلام بر رضا (ع)، سلام بر امامی که مقام رضا را به اتمام رساند و کرامت را به کمال ...

سلام بر رضا (ع)، سلام بر امامی که خورشید در محضرش سایه می‌گیرد و ماه از یمن حضورش نور ...

امروز در سالروز میلاد این امام بزرگوار قلب تمام ایرانیان در مشهدالرضا (ع) می‌تپد و دل‌ها همه بهانه زیارت دارند، زیارت و توسلی در محضر مهربان‌ترین امام برای رهایی و نجات از تمام هیایوی دنیا ...


اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی  و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۳۶
رضا محمدیان








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۵۱
رضا محمدیان

اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران اسلامی به عنوان روز دختر نام گرفته است تا همه دختران این مرز و بوم با الگو گرفتن از حضرت معصومه (س)، فاطمی زندگی کنند و در این مسیر حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشانی برای توسعه و بهبود سبک زندگی خود فراهم آورند.

اما در این بین دخترانی هستند در عراق و فلسطین و سوریه و دیگر نقاط جهان که کار امروزشان فقط شده دفاع؛ دفاع از همه باورها و عقایدشان دفاع از خاک کشورشان...

دختران فلسطینی که امروز از معصومیت نگاه‌های نجیب و مومن‌شان تنها دردی نفس‌گیر و مزمن باقی مانده است. دخترانی که امروز حافظان بیت‌المقدس‌اند و در آشفته کردن خواب صهیونیست نقشی مهم دارند. دخترانی که با مشت‌هایی گره کرده و با سنگ‌هایی که در دست دارند شعله‌های آتشین حرص این قوم ناخوانده را به خون کودکان و زنان و مردان سرکوب می‌کنند تا بگویند فلسطین هنوز پابرجاست...




 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۱۸
رضا محمدیان

انتشار خبر موافقت تل‌آویو با برقراری آتش‌بش طولانی‌مدت در نوار غزه امید را در دل‌ها زنده کرد و بار دیگر طعم شیرین پیروزی مقاومت را به کام همه ملت‌های مسلمان چشاند و پیروزی بزرگ دیگری را برای محور مقاومت در تاریخ نبرد مقدس با اشغالگران قدس ثبت کرد.

پیروزی‌ای که تنها رمز آن مقاومت است. مقاومتی در برابر 51 روز جنگ نابرابر، مقاومتی در برابر طولانی‌ترین جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها.

غزه امروز پس از حدود 50 روز ایستادگی در برابر تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی و صبر و شکیبایی در برابر کشته شدن مردم از زنان و کودکان بی‌گناه گرفته تا فرماندهان خود غرق در شادی و سرور است.

ارمغان این پیروزی دستیابی مقاومت اسلامی فلسطین به بخشی از خواسته‌های خود است که پیش از این صهیونیست‌ها حاضر به قبول آن‌ها نبودند. ضمن اینکه هیچ اثری هم از خواسته اصلی صهیونیست‌ها یعنی خلع سلاح مقاومت در توافق آتش‌بس دیده نمی‌شود. در حالی که 2 ماه قبل رژیم صهیونیستی با هدف خلع سلاح نیروهای مقاومت فلسطینی حمله به نوار غزه را آغاز کرد و امروز مجبور به پذیرفتن آتش‌بس گردید.

و همه شاهد بودند که سرانجام این رژیم صهیونیستی بود که در مقابل اراده پولادین مردم و دلاورمردان مقاومت به زانو در آمد و با شکستی خفت بار مجبور به عقب‌نشینی شد.

گفتنی است نمایندگان فلسطینی و رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه بر سر آتش‌بس نامحدودی به توافق رسیدند که مفاد آن شامل بازگشایی گذرگاه‌های مرزی، افزایش محدوده ماهیگیری، مذاکرات بر سر آزادی اسرا و بازگشایی بندر غزه و احداث فرودگاه می‌باشد.

پیروزی مقاومت فلسطینی در شرایطی که رژیم‌های مصر و سعودی عملاً در کنار رژیم صهیونیستی قرار داشتند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است چرا که آنچه سرنوشت این جنگ را رقم زد، مقاومت طرف فلسطینی بود نه طرح‌های سیاسی طرف‌های غربی- عربی.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۱
رضا محمدیان

چند روز پیش خبری با تیتر سرنگونی پهپاد اسرائیلی در نزدیکی نطنز، اصلی‌ترین تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه بر روی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها رفت که بارقه‌ای از نشانه‌های توانمندی ایران را برایمان به ارمغان آورد و همگان را معترف به توان موشکی سپاه ایران کرد ... که این تنها نشانه‌ای کوچک از مجموعه تلاش‌هایی است که پایانی بر آن متصور نیست.

هرچند آنچه پیش آمد همان بود که می‌بایست و در ظن و گمان ایرانیان جز این نبود اما فریاد "خدا قوت" ما نیرویشان را مضاعف می‌کند ... ان‌شاءاله. 

تا نه تنها خودمان بدانیم که جهانیان بدانند ایران بر پایه ملتی استوار است که انقلابشان را دوست می‌دارند. و اسرائیل نیز بداند که پاسخ ایران چه سپاه، چه ارتش و چه دیگر نیروهای مسلح آن به تجاوزات اسرائیل همان پاسخ سرلشگر جعفری است در پاسخ به پرسش خبرنگار خارجی مبنی بر اینکه اگر هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شود و ۱۰ بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می‌خواهید این هواپیما را منهدم کنید؟ که گفت: مهم نیست که این هواپیما چند عدد بمب و کجا می‌ریزد؛ مهم این است که موقع برگشت این هواپیما، اسرائیلی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید.


                                      

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۸
رضا محمدیان