مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

چون امشبی است که نهایت برکت آسمان بر زمین نازل شد و جلوه‌ای از تصویر تمام و کمال الهی متولد شد، نسخه‌ای کامل از خلقِ خدا از انسانیت ...

و امشب شب جمعه و میلاد امام حسین (ع) و کربلا و هزاران دعا بر لب، شب جمعه و خیالاتمان از حرم، شب جمعه و عزت زائران، شب جمعه و حرمت آسمان، تنم خانه و جان من کربلاست، وجودم همه پر نیاز و دعاست ...

آری شعبان ماهی است سراسر نور با میلاد کربلائیان، میلاد آنان که همه عاشق بودند، میلاد فرزندی که نامش علی است و وجودش دلیل بودن است، دلیل ماندن ولایت امری که جان آدمیست و روح و روان سالم بشریت است و میلاد برادری که وجودش تصویر نهایت عاشقی بود در دنیا، وجودش همه مباهات خدا بود به خلق اوج ایثار، برادری که که برطرف کننده غم از چهره حسین (ع) است.

                                 "یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام"

   

                           

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۱
رضا محمدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۲۳
رضا محمدیان

mohammadian

مهندس رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر شیراز، در نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: متاسفانه با خبر شدیم روز گذشته کانون فرهنگی رهپویان وصال با صدور اطلاعیه‌ای جلسات خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده است.

مشروح نطق مذکور بدین شرح می باشد:

انالله و انا الیه راجعون

جای تاسف است برای جامعه فرهنگی- مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع)

مسئولین تدبیر کنند؛ بزرگترین مجموعه فرهنگی- مذهبی کشور در شیراز تعطیل شد

متاسفانه با خبر شدیم روز گذشته کانون فرهنگی رهپویان وصال با صدور اطلاعیه‌ای جلسات خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده است.

مستحضرید مجموعه مذکور بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور و زبانزد خاص و عام است که بزرگترین اعتکاف جوانان کشور طی سال‌های اخیر توسط آن انجام شده است. علاوه بر آن بیشترین مراسم مذهبی در سطح شهر شیراز، اعزام پرجمعیت‌ترین کاروان‌های زیارتی به مشهد مقدس، عتبات عالیات و مناطق جنگی، تشکیل گروه‌ها و برگزاری دوره‌های فرهنگی و عقیدتی مختلف، جذب چندین هزار از جوانان شهر شیراز و برگزاری مراسم مختلف در سطح کشور و ... از جمله فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی بوده است.

و اما چون و چرای تعطیلی این کانون:

ماجرا از این قرار است که در سال 80 مرحوم حاج جواد جلایر که از متدینین و خیرین شهر بود با وقف قطعه زمینی به مساحت حدود 2600 مترمربع در خیابان شهید آقایی شیراز جهت احداث حسینیه سیدالشهدا (ع) در حضور شاهدین و دو تن از علمای بزرگ شهر اقدام کرد و با دعوت و پشتیبانی از مجموعه رهپویان وصال که آن زمان در مسجد خیرات شیراز فعالیت داشتند عملاً زمینه رشد کانون مذکور را فراهم نمود. ایشان که مردی بی‌نظیر و بزرگوار بود با حمایت‌های مادی و معنوی خود همواره به دنبال رشد فرهنگ امام حسین (ع) بوده و با پیگیری ایشان و تعدادی از مسئولین محترم و افراد دیگر و همچنین کمک خیرین تغییر کاربری و صدور مجوز احداث یک مجتمع فرهنگی و حسینیه با زیربنای 10 هزار مترمربع صادر و عملیات اجرایی آن آغاز شد. شایان ذکر است در احداث ساختمان مذکور علاوه بر کمک‌های مرحوم جلایر، با پیگیری مجموعه رهپویان وصال دولت محترم، شهرداری شیراز، خیرین مختلف، گروه مهندسی اجرایی و دیگران کمک‌های مادی و معنوی مختلفی نموده‌اند.

متاسفانه گردش روزگار فرصت دیدن بهره‌برداری از مجتمع مذکور را به مرحوم جلایر نداد نهایتاً ایشان در سال 92 دیدار حق را لبیک گفت.

علی‌رغم اینکه اداره اوقاف می‌بایستی طبق قانون بلافاصله نسبت به تعیین هیئت امنای حسینیه سیدالشهدا (ع) طبق نظر روحانی مجتمع - که حجت‌الاسلام انجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال می‌باشند-  اقدام می‌نمود اما این امر محقق نشد.

 بعد از حدود یک سال از فوت مرحوم جلایر ورثه نامبرده طبق ارائه یادداشتی از ایشان که بدون تاریخ و بدون تائید شهود بود مدعی شدند که مرحوم جلایر پیوستی بر وقف‌نامه قبلی نوشته که موقوفه را موروثی و تولیت حسینیه را به فرزندان خود واگذار نموده است و ورثه مذکور که از قبل نیز با فعالیت‌های رهپویان موافق نبودند شروع به گذاشتن شرط و شروط و پیگیری اخذ تولیت مجموعه و حذف رهپویان وصال نمودند. متاسفانه در این بین نیز چند نفری از افراد سیاسی نیز که روحیه انحصارطلبانه دارند فرصت را مغتنم شمرده و شروع به رایزنی به اداره اوقاف جهت امر مذکور کردند. این در حالی است که وقف نامه اصلی در تاریخ 92/07/27 طبق رای اداره تحقیق اوقاف وقف عام تلقی شده و صدور حکم آن صورت گرفته است. شایان ذکر است طبق فتوای اکثریت مراجع، حسینیه و مسجد تولیت‌بردار نیست. همچنین طبق فتوای رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع، قرار دادن تولیت توسط واقف باید هنگام ابقاء وقف باشد در غیر این صورت حق تعیین تولیت پس از آن برای واقف وجود ندارد و طبق قوانین جاریه تعیین هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها می‌بایستی بر اساس نظر روحانی مشهور آن محل انجام گردد.

به نظر می‌رسد که به دلیل بلاتکلیفی مجموعه، حاج آقای انجوی نژاد تصمیم به تعطیلی آن تا اطلاع ثانوی گرفته است که بسیار تاسف برانگیز است. این در حالی است که پس از فوت مرحوم جلایر شورا و شهرداری شیراز و خیرین مختلف به منظور تکمیل ساختمان اعلام آمادگی نموده بودند و این ساختمان می‌بایستی تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید اما افراد مذکور منّاع‌الخیر شدند.

نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز حضرت آیت‌اله ایمانی، حضرت آیت‌اله دستغیب و حضرت آیت‌اله حائری نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، استاندار محترم آقای دکتر احمدی، فرمانده محترم سپاه در استان فارس سردار غیب پرور، ریاست محترم دادگستری استان فارس جناب آقای القاصی، مدیر کل محترم اداره اوقاف جناب حاج آقای موسوی، نمایندگان محترم شیراز و دیگر مسئولین محترم استان فارس و شهر شیراز و متولیان امر فرهنگ و مذهب؛ استدعا دارم به داد بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور برسید و اجازه ندهید دشمنان نظام و کسانی که توطئه بمب‌گذاری در این مکان و امثال آن را طراحی کردند، همچنین بهائیت، وهابیت و منافقان خوشحال شوند. همه مردم کشور واقعه بمب‌گذاری نوروز سال 87 و شهادت مظلومانه 14 عضو این کانون را که در مراسم عزادارای امام حسین (ع) اتفاق افتاد را به یاد دارند و عملاً این جوانان عزیز به اقرار مسئولین امنیتی پیش‌مرگ یک سری عملیات‌های تروریستی سازماندهی شده جدید توسط گروه‌های ضد نظام و سلطنت‌طلب شدند که الحمدلله در همان زمان مشخص و توطئه‌های بعدی آنان خنثی گردید. موضوع می‌بایستی هر چه سریع‌تر تدبیر و ان‌شاءاله با پشتیبانی جوانان و مردم هیئتی شهر حل و فصل گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۵۸
رضا محمدیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۱۵
رضا محمدیان

روز شیراز گذشت بدون آنکه اقدامی در خور و یا اتفاقی خاص بیفتد گویی گوش شهر در خواب است و همه در استراحتی عمیق پس از سفر دو روزه ریاست جمهوری به سر می‌برند.

روز شیراز بهانه‌ای است برای زیارت حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و بی‌شمار امام‌زادگانی که به این شهر برکت بخشیده‌اند، فرصتی است برای گردِ هم‌ آوردن اهل ادب در جوار شاعران، نقطه عطفی است برای تفرج در منابع طبیعی، جاذبه‌های تفریحی، باغ‌های سبز و بناهای تاریخی در فصلی زیبا و ماهی که شیراز در آن بهشت است.

... اما امروز از این فرصت بزرگ که در آن می‌توانستیم برای رونق و معرفی شهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تفریحی، گردشگری و اقتصادی استفاده کنیم چه کردیم و چه بهره‌ای برده‌ایم؟

با برنامه‌ریزی صحیح، منسجم و طولانی‌مدت می‌شود شیراز را به جهان معرفی کرد و با توجه به پتانسیل‌های بی‌شمار این شهر در روز شیراز ایرانیان و جهانیان را به این شهر کشاند و این جز با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان محقق نمی‌شود ...




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۰۳
رضا محمدیان

نام زینب (س) یادآور کربلا است و حسین (ع)، عاشورا و عطش، ایثار و از خودگذشتگی، صبر و رضایت، عشق به امام و در نهایت اوج بندگی ...

بندگی و اطاعت پروردگار است که در رفتار این بزرگ بانوی اسلام موج می‌زند، از همان کودکی از همان زمان که دردانه‌ی خانه علی (ع) بود و شاگرد مادرش تا شهادت مادر و پدر و برادرش و نهایتاً تا کربلا و آنچه در کربلا گذشت ...

زینت پدر، او که شاهد شهادت همه‌ی کربلائیان است چه راضی است از امر خدا، از خواسته حق تا جایی که در برابر دشمن با صلابتی علی‌گونه می‌ایستد و می‌فرماید: "ما رایت الا جمیلا"

آری؛ زینب (س) هیچ چیز جز زیبایی لقای حسین (ع) و اولاد حسین (ع) و اصحاب حسین (ع) با پروردگارشان را ندید؛ پس چه زیبا دید ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۰
رضا محمدیان

علی (ع) مظهر تمام خوبی‌ها، مخزن علم و معدن صفا و سخاست ...

وقتی نجف مشرف می‌شوی کرم و اقتدار وجود حضرتش بر تمام وجودت اشراف دارد و حرمش مکانی است برای پالایش روح و روان.

آوردن نام علی (ع) آرامش قلب و ایجاد توکل در روح و قوت بدن را در پی دارد برای همین است که در هنگام گرفتاری، توسل و حتی بلند شدن از زمین و هزاران مورد دیگر می‌گویی: یا علی (ع) ...

اما باید به یاد داشت که:

با علی از یا علی یک نقطه کم دارد ولی/ با علی بودن کجا و یا علی گفتن کجا ...




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۰۰
رضا محمدیان


در تقویم رسمى کشورمان روز نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شوراها ثبت شده است. از آنجا که یکی از پایه‏‌های اصلی تحقق انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت گسترده مردم بوده و بدون داشتن این پشتوانه عظیم، مسلماً پیروزی محقق نمی‏شد. در همین راستا در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵8، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، طی فرمانی به شورای انقلاب، دستور دادند که آیین‏نامه تدوین شوراها را تنظیم کند تا اصلِ حضور و مشارکت مردم تامین شود. با پایان جنگ و به وجود آمدن ثبات و آرامش جهت تحقق آرمان‏های والای حضرت امام و پیاده شدن این اصل قانون اساسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام نقاط کشور باحضور گسترده مردم و با شرکت بیش از ۲۴ میلیون نفر در هفتم اسفندماه سال ۱۳۷۷ برگزار شد. این شوراها در سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) به شورای انقلاب، در نهم اردیبهشت سال ۱۳۷۸، با پیام مقام معظم رهبری، آغاز به کار نمودند.

از این رو می‌توان گفت یکی از تحولات مهم در عرصه سیاسی - اجتماعی کشور تشکیل شوراهای شهر در سال 1378 بود. اصل وجود بحث شوراها و وجود شورای شهر یکی از اصول مردم سالاری دینی است و بخشی از قانون اساسی است. برای اینکه مردم تاثیر بیشتری در امور زندگی و معیشتی و مسایل شهری خودشان داشته باشند و بتوانند امور را توسط نمایندگان خودشان مدیریت کنند. ارتباط با مردم از شاخصه‌های وظایف شورای شهر است. نه اینکه ارتباط با مردم مستقلاً یک بحث قانونی است ولی این ارتباط سبب می‌شود که قوانین و ضوابط را متناسب با قوانین و ضوابط شهر تنظیم کنند و در یک فضای خارج و منفعل و ایزوله از شهر تصمیم نگیرند.

هدف از تشکیل شوراها را می‌توان جلوگیری از پیدایش خودکامگی و تمرکز قدرت، عیب‌یابی از راه مشورت‌خواهی به طوری که به دیگران اجازه اظهار نظر ‌دهیم تا مثل آیینه، عیب‌های ما را نشان دهند و خطاهایمان را به ما بشناسانند، تقویت هویت ملی، تامین منافع جمع و تامین تکیه‌گاه در تصمیم گیری بیان کرد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۶
رضا محمدیان

میلاد شما بودن بهانه‌ایست، برای خوب بودنمان، چرا که دلیل خوب بودن حالمان، خجسته بودن همین روزهاست، هرچند کرم و جود شما همیشگی‌است و خوش‌یمن بودن روزهای در یاد شما بودن تا همیشه ادامه دارد ...

تمامی خواسته‌هایمان خلاصه در نام شماست، خلاصه در دستانی است که آسمان بر سخاوتش غبطه می‌خورد، خلاصه در جواد بودنتان است که تفسیری زیبا از "یا اَجْوَد الاَجْوَدینْ" است، آری تمام خواسته‌هایمان خلاصه است در عمق جود و کرمتان؛ یا جواد‌الائمه (ع) ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۰۶
رضا محمدیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۳۷
رضا محمدیان