مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

باز محرم ماه خون، ماه عشق، ماه اثبات وفاداری و ماه وفای به عهد از راه رسید.

... و عاشقان حسین (ع) از هر قوم و مذهب و آیینی دگرباره در ماتمش عزادار شدند.

ای کاش بشود در این ماه مفهوم واقعی عشق را درک کرد تا گذران زندگی سهل‌تر و رسیدن به معشوق میسرتر شود.

برای ما خاکیان، حداقلِ طیِ طریقِ این مسیر، درک عزای حسین (ع) فرزند پاک فاطمه (س) است تا شاید شفاعتمان نماید و در روز قیامت جرعه‌ای از آب حوض کوثر را به ما بخوراند ...

و اما باید گفت بهترین نوع جان‌ دادن‌ها، جان دادن در راه حسین (ع) و با یاد و نام حسین (ع) است چرا که زندگی انسان در نهایت به پایان می‌رسد و چه بهتر که انسان با عشق و ذکر حسین (ع) و در راه حضرتش جان دهد.


 

کاروان عشق حسین در راه است/ ماه محرم ماه عشق ماه اعلام وفاست

هرکه در راه حسین قدمی بردارد/ حضرت زهرا ام الحسین او را شفاست

(+)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۸
رضا محمدیان

شاید اگر حافظ در زمان خود ادعای پیامبری می‌کرد کمتر از مابقی پیامبران دروغین طرفدار نداشت اما حافظ بندگی پیشه کرد و اطاعت خدا را برگزید و به برکت حفظ قرآن "حافظ" نامیده شد و حافظِ دین خدا گشت.

و اشعارش در زمان زندگی‌اش که کمترین ارتباط و امکانات ارتباطاتی وجود داشت به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و از همان موقع زبانزد عام و خاص گردید و مایه افتخار در عرصه ادب و هنر شد که اشعار حافظ، خود معرفِ معرفت شیراز و ایران است.

روحش شاد و خاطرش گرامی ...


شعر حافظ همه بیت‌الغزل معرفتست/ آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنش



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۹
رضا محمدیان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم.

این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پرتلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ی مجاهدان راه حق.

سیّد علی خامنه‌ای

18 مهر 1394

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۰
رضا محمدیان

سرداری که قبل از عاشورا خودش را به کاروان حسین (ع) رسانید ...



این ماییم که در این هندسه حضور، حصاری به قد عاداتمان به دور خویش کشیده‌ایم و سردار سر بدار این هندسه را بر هم زد و رفت. 

ابراهیم حاتمی‌کیا 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۳
رضا محمدیان

pic-shora

بسمه‌تعالی

هر دم از این باغ بری می‌رسد

تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد

 چندی پیش خبر جدید تصمیم وزارت ارتباطات و فناوری مبنی بر اینکه پنج شهر ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به عنوان پایلوت شهرهای هوشمند کشور انتخاب شده و مقرر گردیده با بودجه دولتی طی چند سال آینده زیرساخت‌های لازم در این شهرها ایجاد گردد، منتشر شد و متاسفانه باز هم طبق معمول اسم شیراز در بین کلان‌شهرها به چشم نمی‌خورد، جای تعجب است  شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام صرفاً در کارهای آزمایشی دولت مانند پزشک خانواده و یا عدم ثبات مدیریت و غیره کاربرد دارد و در طرح‌های ویژه مانند اختصاص اعتبارات شهرهای هوشمند و یا توزیع بنزین یورو 4 که هم‌اکنون در هفت کلان شهر در حال انجام است و یا اعتبارات زیست‌محیطی و یا احیای دریاچه پریشان و مهارلو و غیره سهمی ندارد.

به عنوان یک شهروند از مدیریت محترم استان و نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم با همدلی و همزبانی نسبت به پیگیری موضوعات مطروحه و احیای حقوق ذاتی مردم شریف شیراز و استان فارس اقدامات لازم را انجام دهند.

هنوز درد جنایت‌های حادثه دلخراش منا التیام نیافته که امام جمعه وهابی ملعون و ملحد مکه خون و مال شیعیان ایران و لبنان و عراق که پیرو فرهنگ امام خمینی (ره) هستند را حلال و اعلام می‌نماید در مکه به آن‌ها حمله کنید. لعنت بر این آل سعود که از صهیونیست‌ها پست‌ترند.

شورا و شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی شهر شیراز با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام می‌بایستی در مبحث شناخت فرقه ضاله وهابیت و مبارزه فرهنگی علیه این گروه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد و با تلاش و همکاری مردم شریف ندای مبارزه عقیدتی با این فرقه ضاله را در کشور و دنیا طنین‌انداز نمایند. باشد روزی فرا رسد که جهان اسلام از کل انحرافات پاک و مصون گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۷:۰۰
رضا محمدیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۴۵
رضا محمدیان

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه دردناک و مصیبت‌بار منا که جهان اسلام را غرق در ماتم ساخت و عید بزرگ مسلمین را به عزا تبدیل کرد و منجر به کشته، مجروح و مفقود شدن تعداد زیادی از حاجیان بیت‌الله‌الحرام از کشورهای گوناگون و ایران اسلامی و شهر شیراز شد را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، بازماندگان معزز این حادثه، ملت شریف ایران و مردم شهیدپرور شیراز تسلیت گفته و با تمامی بازماندگان به ویژه خانواده‌های شیرازی مرتبط با این حادثه غم‌انگیز همدردی می‌کنم و امیدوارم دولت‌مردان ایران پاسخ قاطعی به مسببان این سهل‌انگاری که به طور قطع بی‌کفایتی سعودی‌ها عامل اصلی این فاجعه است، بدهند که بدون شک اعلام سه روز عزای عمومی در کشور از سوی مقام معظم رهبری نشانگر عمق فاجعه است.

برای عزیزان از دست رفته رضوان و رحمت حق و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای حادثه‌دیدگان شفای عاجل از درگاه خداوند منان خواستارم.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۰۸:۴۶
رضا محمدیان

نیاز روح انسان به توسل همسان نیاز جسم است به آب و رفع همین نیاز ما را بس برای نجات از تمام هیاهوی دنیا ...

و عرفه بهانه‌ای است برای توسل به محضر عاشق‌ترین امام و رهوار ساختن پیمایش راهمان به سوی خدا چرا که راه حسین (ع) خلاصه بود در بندگی خدا و زینت‌بخشی دنیا به تکه‌ای از روح خدا.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۱۱
رضا محمدیان

تمام آینده کودکان در همان کودکی‌شان پی‌ریزی شده و آموختنشان در این سنین اوج شکوفایی‌شان است در خوب زیستن؛ از پیدا کردن رسالت بودنشان تا یافتن و هدایت استعدادهایشان در آن سمت و سو؛ از بهره بردن از تمام زمان طلائیشان تا به ثمر نشاندن تمام آموخته‌هایشان؛ از هدایت روحشان تا به کارگیری جسمشان برای رسیدن به کمال...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۱
رضا محمدیان