مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

ابراز همدردی عضو شورای اسلامی شهر شیراز با خانواده جوانان هیئت انتظارالمهدی (عج)/
حضور جک انگلیسی در شیراز؛ یک آزمون جدید سیاسی برای سومین حرم اهل بیت (ع)



ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و شهادت یادگار عاشورا سیدالساجدین، امام زین‌العابدین (ع) و تشکر از مردم شریف و ولایتمدار شهر شیراز در به جای آوردن باشکوه مراسم عزای این ایام در مساجد، تکایا، هیئات و نیز ابراز همدردی با خانواده جوانان هیئت انتظارالمهدی (عج) مسجد امیرالمومنین (ع) که متاسفانه در حادثه دلخراش شب عاشورا دعوت حق را لبیک گفتند؛ نکاتی چند عرض می‌نمایم: 

1- دولت محترم می‌بایستی برای خروج از رکود اقتصادی حاکم نسبت به تعریف بسته‌هایی برای گسترش و توسعه صنعت گردشگری، حمایت از نخبگان، کارآفرینان و صنایع تولیدی و اختصاص تسهیلات بانکی کم‌بهره به این گروه‌ها و حتی تسهیلات بلاعوض برای توسعه زیرساخت‌ها، همچنین کاهش سود بانکی و پیگیری گردش اقتصادی موثر اقدام نماید. اما متاسفانه در بسته اقتصادی اخیر دولت، به نظر می‌رسد تنها مشکل خودروسازان و رونق اعطای وام بانکی با بهره زیاد برای گردش مالی بانک‌ها در نظر گرفته شده است. دولت در بسته اقتصادی خود باید برای بحران‌های اجتماعی راه‌حل جدی ارائه نماید. به عنوان مثال مشکل ازدواج جوانان که امروز بر اساس آمارها به یک بحران اجتماعی در حال تبدیل است صرفاً با وام سه میلیون تومانی حل نخواهد شد.

2- هر دم از این باغ بری می‌رسد/ تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد: به نظر می‌رسد آزمایش جدید برای فارس آزمایشی سیاسی است که به دنبال حضور جک انگلیسی در سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام آن هم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری جلسات ظاهراً مشکوک رقم خورد و این در پی بی‌مهری‌های مختلف دولت‌های قبل و فعلی مبنی بر عدم توزیع بنزین یورو 4، عدم اختصاص اعتبار مناسب برای احیای دریاچه‌های مهارلو و پریشان، عدم اختصاص اعتبار مناسب برای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شیراز، عدم اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت شهر الکترونیک شیراز و بسیاری موارد دیگر در پی آزمایشات قبلی مثل طرح پزشک خانواده و دیگر موارد، ظاهراً اکنون نوبت به آزمایش سیاسی شهر شیراز که البته قطعاً در چنین مواردی شهروندان فهیم سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام اجازه جولان نخواهند داد. علی‌ای‌حال از نمایندگان محترم استان می‌خواهم با اتحاد و هم‌صدایی خود به همراه مدیران ارشد استان نسبت به پیگیری موضوعات مطروحه و موارد مختلف در رفع محرومیت‌های شهر شیراز و استان فارس اقدامات لازم را انجام دهند خصوصاً الآن که فصل بودجه‌نویسی دولت برای سال آینده نیز در حال آغاز است. 

3- از آنجایی که هیچ حرکت فرهنگی، تائیرگذاری بیشتری نسبت به مراسم سوگواری و عزاداری مردم در ماه محرم و صفر نداشته و نخواهد داشت و به قول امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، از شهردار محترم شیراز می‌خواهم دستورات و هماهنگی لازم جهت حمایت کامل مدیران شهرداری از مردم، هیئت‌ها، مساجد و تکایا در این ایام را صادر نماید تا ان‌شاءالله روح و کالبد شهر به واسطه معنویت اهل بیت علیهم‌السلام تقویت گردد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۵
رضا محمدیان