رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخشی از بودجه شهرداری شیراز برای تبلیغات و معرفی پتانسیلهای این شهر در بودجه سال آینده دیده شود.
مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و بیست و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر در روند بررسی پیشنهاد کمیسیون سرمایهگذاری مبنی بر اختصاص درصدی از بودجه به تبلیغات منسجم و مستمر به منظور معرفی پتانسیلهای شهر شیراز برای جذب سرمایهگذار، اظهار داشت: تبلیغات یک علم روز دنیاست و ظرفیتی است که امروز نسبت به آن غفلت شده است.
وی تبلیغات را از ارکان اقتصادهای قدرتمند و از مبانی رشد آن دانست و خاطرنشان کرد: کلانشهرهای بزرگ جهان این موضوع را در قالبهای علمی و دقیق با هزینههای کلان پیگیری میکنند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 20 هزار واحد مسکونی در کشور ترکیه توسط ایرانیان خریداری شده افزود: این حجم خرید توسط ایرانیان جز به واسطه تبلیغات از طرف کشور ترکیه اتفاق نیفتاده است، امروزه شرکتهایی که بیشتر به امر تبلیغات توجه میکنند، موفقتر هستند.
مهندس رضا محمدیان به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح با اشاره به برخی از کشورهای کمجمعیت خاطرنشان کرد: سرانه درآمدی افراد این کشورها به واسطه تبلیغات گسترده و جذب سرمایهگذار و گردشگر بسیار بالاست.
وی در ادامه گفت: در این طرح پیشنهاد شده که مبلغ پنج در هزارم بودجه برای تبلیغات و معرفی پتانسیلهای شهر شیراز در بودجه سال آینده دیده شود و این در حالی است که باید به این موضوع توجه شود که این مقدار از بودجه اگر هزینه شود برگشت گستردهتری خواهد داشت.
مهندس رضا محمدیان تصریح کرد: بسیاری از گردشگران خارجی که به شیراز سفر میکنند عنوان میکنند که بر اساس تصادف و کنجکاوی به این شهر آمدهاند و اگر میدانستند شرایط اینگونه است دوستان و همراهان بیشتری را به سفر به ایران ترغیب میکردند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جشنوارههای تابستانی جزیره کیش بیان کرد: جزیره کیش در بدترین فصل سال به واسطه تبلیغات بیشترین گردشگر را جذب میکند در حالی که شهر شیراز ظرفیت بسیار بالاتری برای جذب گردشگر دارد.
وی با بیان اینکه تعریف بستههای سرمایهگذاری با افزایش هجمه روانی ورود سرمایهگذار و افزایش تقاضا در این زمینه پویاتر میشود اضافه کرد: بسیاری از کشورها از قبیل امارات، مالزی یا ترکیه با تبلیغات گسترده در شبکههای مختلف جذب گردشگر میکنند و از ابتدا بسته سرمایهگذاری نداشتند بلکه با ورود توریست و ارز توانستهاند بستهها را فعال کرده و تبلیغات را به صورت قویتر و گستردهتر ادامه دهند.
مهندس محمدیان ابراز داشت: شهرداری اصفهان در امر تبلیغات مشاور خارجی گرفته و مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با تبلیغات گسترده در مورد پارک آبی و مجموعههای تفریحی و تجاری تبلیغات خود را به صورت مستمر دنبال میکند.