مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخشی از بودجه شهرداری شیراز برای تبلیغات و معرفی پتانسیل‌های این شهر در بودجه سال آینده دیده شود.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و بیست و نهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر در روند بررسی پیشنهاد کمیسیون سرمایه‌گذاری مبنی بر اختصاص درصدی از بودجه به تبلیغات منسجم و مستمر به منظور معرفی پتانسیل‌های شهر شیراز برای جذب سرمایه‌گذار، اظهار داشت: تبلیغات یک علم روز دنیاست و ظرفیتی است که امروز نسبت به آن غفلت شده است.

وی تبلیغات را از ارکان اقتصادهای قدرتمند و از مبانی رشد آن دانست و خاطرنشان کرد: کلان‌شهرهای بزرگ جهان این موضوع را در قالب‌های علمی و دقیق با هزینه‌های کلان پیگیری می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 20 هزار واحد مسکونی در کشور ترکیه توسط ایرانیان خریداری شده افزود: این حجم خرید توسط ایرانیان جز به واسطه تبلیغات از طرف کشور ترکیه اتفاق نیفتاده است، امروزه شرکت‌هایی که بیشتر به امر تبلیغات توجه می‌کنند، موفق‌تر هستند.

مهندس رضا محمدیان به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح با اشاره به برخی از کشورهای کم‌جمعیت خاطرنشان کرد: سرانه درآمدی افراد این کشورها به واسطه تبلیغات گسترده و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر بسیار بالاست.

وی در ادامه گفت: در این طرح پیشنهاد شده که مبلغ پنج در هزارم بودجه برای تبلیغات و معرفی پتانسیل‌های شهر شیراز در بودجه سال آینده دیده شود و این در حالی است که باید به این موضوع توجه شود که این مقدار از بودجه اگر هزینه شود برگشت گسترده‌تری خواهد داشت.

مهندس رضا محمدیان تصریح کرد: بسیاری از گردشگران خارجی که به شیراز سفر می‌کنند عنوان می‌کنند که بر اساس تصادف و کنجکاوی به این شهر آمده‌اند و اگر می‌دانستند شرایط این‌گونه است دوستان و همراهان بیشتری را به سفر به ایران ترغیب می‌کردند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جشنواره‌های تابستانی جزیره کیش بیان کرد: جزیره کیش در بدترین فصل سال به واسطه تبلیغات بیشترین گردشگر را جذب می‌کند در حالی که شهر شیراز ظرفیت بسیار بالاتری برای جذب گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری با افزایش هجمه روانی ورود سرمایه‌گذار و افزایش تقاضا در این زمینه پویاتر می‌شود اضافه کرد: بسیاری از کشورها از قبیل امارات، مالزی یا ترکیه با تبلیغات گسترده در شبکه‌های مختلف جذب گردشگر می‌کنند و از ابتدا بسته سرمایه‌گذاری نداشتند بلکه با ورود توریست و ارز توانسته‌اند بسته‌ها را فعال کرده و تبلیغات را به صورت قوی‌تر و گسترده‎‌تر ادامه دهند.

مهندس محمدیان ابراز داشت: شهرداری اصفهان در امر تبلیغات مشاور خارجی گرفته و مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با تبلیغات گسترده در مورد پارک آبی و مجموعه‌های تفریحی و تجاری تبلیغات خود را به صورت مستمر دنبال می‌کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۸:۴۹
رضا محمدیان

pic-shora


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حضور شهرداری شیراز و نام حرم احمد بن موسی (ع) در مراسم اربعین کربلا علاوه بر داشتن اجر معنوی و برکت برای مردم شهر شیراز موجب جذب زائران کشورهای دیگر برای زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازدید از شهر شیراز خواهد شد.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی این شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت روز دانشجو با بیان اینکه ندای لبیک یا حسین زائران اربعین حسینی جهانیان را شگفت‌زده کرد اظهار داشت: در این حماسه بزرگ که پیر و جوان، کودک و خردسال با توانمندی‌ها و ناتوانایی‌های گوناگون از نژادها و کشورهای مختلف از آمریکا تا آفریقا، از اروپا تا آسیا در کنار هم پرجمعیت‌ترین گردهمایی انسانی جهان با بیش از 26 میلیون نفر شرکت‌کننده و طولانی‌ترین راهپیمایی در مسیری به طول بیش از یکصد کیلومتر رقم زدند.

وی اضافه کرد: در این شور حسینی بزرگترین اطعام با بیش از 250 میلیون نفر وعده غذایی و باعظمت‌ترین مراسم عزاداری و باشکوه‌ترین نماز جماعت به همراه بزرگترین حجم خدمات رایگان رفاهی و امنیتی توسط عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار باشکوه برگزار گردید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: این حماسه پرشور موجب یأس دشمنان بشریت و آل صهیونیست و موجب مسرت و سرور مدافعان ارزش‌های الهی از هر آیین و مکتب و خصوصاً شیعیان امیرالمومنین است که اگر دولت‌ها بخواهند چنین مراسمی را مدیریت و برگزار کنند به طور قطع توان آن را نخواهند داشت.

مهندس محمدیان با بیان اینکه باید از حضور و فعالیت سپاه فجر استان فارس در برپایی دو موکب پذیرایی از زوار در شهرهای مهران و کربلا قدردانی نمود خاطرنشان کرد: حال که این سنت حسنه به همایش بزرگ شیعه تبدیل شده حتماً باید شهرداری شیراز با همکاری تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی و سپاه فجر استان در سال آینده همانند کلان‌شهرهای دیگر حضور مناسب‌تری در برپایی موکب‌های پذیرایی زوار اربعین داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) از برترین کارهای فرهنگی است تصریح کرد: به طور قطع حضور شهرداری شیراز و نام حرم احمد بن موسی (ع) در مراسم اربعین کربلا علاوه بر داشتن اجر معنوی و برکت برای مردم شهر شیراز موجب جذب زائران کشورهای دیگر برای زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازدید از شهر شیراز خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورا در بخش دیگری از سخنان خود به پخت آش نذری 28 صفر که طی 14 سال گذشته در پارک خلدبرین شیراز انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: پخت این آش نذری امسال نیز با بیش از 80 تن صورت می‌پذیرد که از شعائر اهل بیت (ع) بوده و حضور پرشکوه مردم شریف شیراز و حتی دیگر شهرها در این مراسم پرشور موجب مباهات دوستداران اهل بیت (ع) است.

مهندس محمدیان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه از مردم شریف شیراز و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری شیراز تقاضا کرد حمایت‌های مادی و معنوی خود را در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم انجام دهند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۶:۴۴
رضا محمدیان


سلام بر حسین مظلوم و شهید، سلام بر آن بزرگوارى که به گرفتاری‌ها اسیر بود و کشته اشک روان گردید ...

و عرض احترام بر محضر امام شریفی که ره به سمت و سوی او و رهوار ساختن مسیر رسیدن به معرفتش و ادامه راهش اکمل کارهاست ...

نیاز روح انسان به توسل همسان نیاز جسم است به آب و رفع همین نیاز ما را بس برای نجات از تمام هیاهوی دنیا تا که شاید توسل به نامشان پیمایش تمام راهمان به سوی خداوند باشد تا با ذکر نام اعظمشان زندگی‌مان رنگ و بوی حسینی بگیرد و مرور تمام سیره بودن و رفتنشان چگونه زیستن را به ما بیاموزد ...

اربعین تسلیت ...

(+)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۵
رضا محمدیان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از امحای 1700 تن سیب‌زمینی گفت: انجام این کار در فارس مصداق کامل اسراف و تبذیر است.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و بیست و هفتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن عرض تسلیت ایام اربعین و ماه صفر اظهار داشت: اربعین تجلی عشق به تربت و مرقد سیدالشهدا (ع) و آغاز جاذبه عشق حسینی است.

وی اضافه کرد: با حضور شیعیان دنیا بزرگترین تجمع انسانی در ایام اربعین عراق در تبلور فرهنگ شهادت حسینی همچون سنوات گذشته شکل خواهد گرفت که بدون تفسیر مازاد شعار لبیک یا حسین این زوار پیام‌های بسیاری برای سران قدرت‌ها و ملت‌های مختلف جهان خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج مظهر عشق است و ای کاش فرهنگ بسیج و بسیجی در تمام مدیران و مسئولان نهادینه می‌شد.

مهندس محمدیان در ادامه گفت: مدیران و مسئولان نظام و جناح‌های مختلف سیاسی باید با اولویت فرهنگ و تفکر بسیجی که ابتدای آن ایثار و از خودگذشتگی است و بدون در نظر گرفتن منافع قدرتی مادی و سیاسی خود با همدلی و همزبانی صرفاً به دنبال رفع مشکلات و معضلات مردم شهیدپرور میهن اسلامی و اعتلای بیشتر فرهنگ تشیع باشند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از امحای 1700 تن سیب‌زمینی خاطرنشان کرد:  طی هفته گذشته خبری مبنی بر امحای 1700 تن سیب‌زمینی در فارس به گوش رسید که بسیار تعجب‌برانگیز است و این مصداق کامل اسراف و تبذیر است.

وی با بیان اینکه جا داشت از این سیب‌زمینی‌ها جهت پذیرایی از زوار اربعین و هیئت‌های مذهبی و یا توزیع بین مستمندان استفاده می‌شد ابراز داشت: مسئولان مربوطه ‌باید پاسخگو باشند و نهادهای نظارتی نیز باید برخورد قاطع با خاطیان انجام دهند.

مهندس رضا محمدیان در ادامه با اشاره به اختصاص بودجه بسیار کمی به احیای دریاچه مهارلو و دریاچه پریشان تصریح کرد: اختصاص بودجه بسیار کمی به احیای دریاچه مهارلو و دریاچه پریشان نسبت به دریاچه ارومیه و تشکیل جلساتی با حضور خانم ابتکار که صرفاً منجر به وعده بهتر شدن بودجه شد جای سئوال دارد که اینها همه از مصادیق کم‌توجهی دولت به استان پهناور فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و ای کاش نمایندگان و مدیران محترم استان با اتحاد و همدلی تلاش نمایند تا حداقل در بودجه‌نویسی سال آینده دولت این کمبودها جبران شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به نظر می‌رسد سران فتنه‌گر غرب پس از گزیده شدن، کمی به فکر کنترل تروریست دست‌پرورده خود در منطقه افتادند افسوس که اینان با توطئه‌های خود هزینه‌های زیادی را در نقاط مختلف خاورمیانه و دنیا برای مردم مظلوم ایجاد نمودند و به طور قطع باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۶:۴۱
رضا محمدیان