مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

چه زیبا روزی است امروز که چون امروزی تصویری دوباره از آخرین پیامبر بشریت پا به عرصه وجود نهاد. روزی است که آمدنش مژده است ما را برای شفاعت. روزی است که فرا رسیدنش شیعیان را عید گشته و دلخوش کرده در سایه تولد فرخنده‌اش از دامان پدر بزرگوارش طلب عیدی کنند ...

چه خجسته میلادی است که شبیه‌ترین خلق خدا به پیامبرش زیستن آغاز کرد تا به همگان یادآور شود اسلام را و محمد را و به رسم نامش مظلومیت علی را فریاد زند تا فراموش نشود بودنش ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۵۹
رضا محمدیان


اعیاد شعبانیه را باید ابتدا به پاسداران و جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم که امروز پاسداران واقعی دفاع از حریم اهل بیت (ع) هستند تبریک گفت که در نهایتِ سختیِ روزگار قدم در میدان مبارزه نهاده با جانفشانی و جانبازی از آبروی اسلام ناب محمدی (ص) دفاع می‌کنند.

... و خداوند کریم را به حق این ایام عزیز قسم می‌دهیم تا پیروزی این دلاور مردان هرچه سریع‌تر رقم بخورد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۱
رضا محمدیان

در آخر ماه مبارک رجب هم باید شهادت باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) را به سوگ نشست و هم باید فرا رسیدن عید مبعث را تبریک گفت.

شهادت امامی که در گسترش علم و فرهنگ شیعه پرتلاش بود و یادگارش امام رضا (ع) قبله‌گاه ما ایرانیان است و عید مبعث عیدی که پیامبر (ص) به رسالت و پیامبری و وظیفه هدایت بشریت منسوب و مبعوث گردید و انسان را به رسیدن به مقام قرب الهی بشارت داد. بعثت پیامبری که جز سعادت برای امتش نخواست.

خدا کند که ما در زمره پیروان ایشان و مشمول دعا و شفاعتش قرار گیریم ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۳۰
رضا محمدیان

شیراز دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوان مذهبی، فرهنگی، تاریخی، علمی و گردشگری بسیار است. وجود پر برکت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امامزادگان دیگر و لقب سومین حرم اهل بیت (ع) در نقاط مختلف شهر فضایی معنوی را ایجاد کرده‌اند. همچنین وجود اماکنی همچون آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریمخان، بازار وکیل و مجموعه زندیه و مساجد تاریخی مانند مسجد جتمع عتیق، مسجد وکیل، مسجد نصیرالملک و مدرسه خان و مکان‌هایی همچون باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد و مجموعه باغات قصرالدشت و وجود فضاهای علمی و دانشگاهی مهندسی و پزشکی مهم و معتبر کشور در فارس و شیراز، همه و همه پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که با تقویت و توسعه آنها می‌توان شیراز را به قطب گردشگری در زمینه‌های مذهبی، علمی و پزشکی تبدیل نمود و اقتصاد شهر را از این طریق پویا و مشکل بیکاری را رفع کرد که این مهم طی چندسال گذشته در شورا و شهرداری هدف‌گذاری شده است اما پشتیبانی مالی و اعتباری دولت و همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد و به طور قطع بدون جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی میسر نخواهد بود.

شیراز شهری دارای قدمت و افتخارات فراوان است که در صورت توسعه می‌تواند از بهترین شهرهای زندگی در منطقه و کشور عزیزمان ایران باشد.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۵۲
رضا محمدیان

کمیته‌ای فنی به منظور بازگشایی معابر منتهی به حرم مطهر تشکیل شود


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمیته‌ای فنی به منظور تسهیل عبور و مرور و بازگشایی معابر منتهی به حرم اقدام گردد تا مردم و زوار محترم به خصوص در ایام خاص امکان زیارت این حرم مطهر را داشته باشند.


pic-shora


نطق پیش از دستور مهندس رضا محمدیان در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز 

بسمه تعالی

ضمن عرض سلام و تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و عرض تسلیت سالگرد شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) خدمت حضار محترم مطالبی را عرض می‌کنم:

1- امروز سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) است اما متاسفانه در سطح شهر هیچ تبلیغ یا اثری در این مورد دیده نمی‌شود و صرفاً پیرامون حرم مطهر توسط واحد تبلیغات حرم، تبلیغاتی به چشم می‌خورد. سئوال من از مسئولین  فرهنگی  و  اجتماعی  شهری و استانی این است آیا نام سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به واسطه وجود این حرم مطهر در شهر نیست؟ آیا نمی‌شود بخشی از وضعیت نابسامان اقتصادی و بیکاری شهر را با توجه بیشتر به جایگاه گردشگری مذهبی و استفاده از فرصت‌های مثل چنین روزی تدبیر و مدیریت کرد؟ آیا در شهر قم مراسم سالگرد وفات حضرت معصومه (س) این چنین محدود برگزار می‌شود؟ در نهایت از شهردار محترم تقاضا دارم دستور دهند بعد از چند سال نابسامانی و بلاتکلیفی هر چه سریع‌تر ابتدا با تشکیل کمیته‌ای فنی بین تولیت محترم حرم، شورا، شهرداری، مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی و  مشخص نمودن شرح خدمات و نیازهای لازم، مشاوری مجرب جهت برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و درازمدت به منظور تسهیل عبور و مرور و بازگشایی معابر منتهی به حرم اقدام گردد تا مردم و زوار محترم به خصوص در ایام خاص امکان زیارت این حرم مطهر را داشته باشند.

2- شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر شیراز؛ سه سال است از عمر شورای چهارم می‌گذرد و از ابتدای کار همه بر حل مشکل و بلاتکلیفی باغات قصرالدشت و ارائه طرح جدید با در نظر گرفتن منافع مالکان و رویکرد حفظ حداکثری باغات را شعار داده‌ایم و متاسفانه شاهد از بین رفتن و تفکیک روزانه باغات هستیم. لذا از شهردار محترم مجدداً تقاضا می‌کنم با تاکید بر اهمیت موضوع و دادن مهلت به مشاور مربوطه دستورات لازم جهت به سرانجام رسیدن این امر در سال جاری را صادر کنند تا انشاءاله روزنه امیدی هم برای مردم شهر به جهت حفظ این فضای سبز مطلوب و هم برای مالکان محترم باغات قصرالدشت برای برون‌رفت از بن‌بست اقتصادی مربوطه ایجاد گردد.

3- قطعاً تحقق بودجه سال جاری شهرداری و همچنین اتمام پروژه‌های عمرانی سطح شهر که در برنامه سال 95 پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی و پیگیری مداوم از ابتدای سال را می‌طلبد و قطعاً تمام مدیران محترم شهرداری می‌بایستی با در نظر گرفتن اصل صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی از همین ابتدا نسبت به پیگیری و اجرای موضوعات مندرج در بودجه فعال باشند تا ان‌شاءاله همچون سنوات گذشته تحقق برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی سال جاری نیز با موفقیت به پایان برسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۰
رضا محمدیان