مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

نام دفاع که می‌آید ناخودآگاه قداست معنایش نیز همراهی‌اش می‌کند.

... و دفاع تمام سهم صادقانه یک ملت است از عشق ورزیدن به آنچه آن را به سختی بدست آوردند و سینه سپر کردن است در برابر آنچه خواسته یا ناخواسته آزادی‌شان را، دینشان را، شادی‌شان را و کنار هم ماندنشان را به خطر می‌اندازد. و این بزرگترین هدیه‌ایست که خدا با نعمت شهادت، ایشان را تشویق به شتابان پیمودن این راه می‌کند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۱۰
رضا محمدیان

امروز آسمان مدینه داغی عمیق بر سینه دارد، داغی به بلندای زخمی شدن جگر شیعه، داغی به عظمت از دست رفتن امام شیعه ...

آری امروز بقیع مرثیه‌خوان تنهایی شیعه شده است.

امروز شهادت شکافنده دانش است همان که دانش، از نامش آوازه گرفت. امروز شهادت یادگار کربلاست همان که در کودکی با نگاه معصومانه‌اش عاشورا را گریست. امروز شهادت بنیان‌گذار نهضت علمی علوی است، شهادت امام محمد باقر (ع)، دریاى پهناور علم و چشمه جوشنده حکمت ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۱۳
رضا محمدیان

من به لطف نگاهت ای باران/ سوی مشهد زیاد می‌آیم

دست بر روی سینه هر بار از/ سمت باب الجواد می‌آیم



امروز تمام آیینه‌ها در سوگ جوان‌ترین امام لبریز دردند. امروز زمان وداع عالم خاک با فرزند افلاک است، امروز خورشید از جهل آنان که حقیقت خورشید را انکار کردند در کسوف افتاده است ...

آری امروز داغ جوان‌ترین امام بر سینه زمین و آسمان سنگینی می‌کند، امامی که در کودکی جوانه امامتش اعجاز امامت را به تصویر کشید و گمگشتگان مسیر حق را رهنمون شد به سوی حق و حقیقت ...

یا جواد الائمه (ع)؛ تمامی خواسته‌هایمان خلاصه در نام شماست، خلاصه در دستانی است که آسمان بر سخاوتش غبطه می‌خورد، خلاصه در جواد بودنتان است که تفسیری زیبا از "یا اَجْوَد الاَجْوَدینْ" است. هر چند دست ما از آستانتان کوتاه است، اما دل بر آستان شما بسته‏‌ایم و کبوترانه هوای شما را به سر داریم ...


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۰
رضا محمدیان

pic-shora

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق برای حضار محترم و شهروندان گرامی و گرامیداشت سالروز قیام 17 شهریور چند نکته خدمتتان عرض می‌نمایم:

1- تصاویر پخش شده از کودک غرق شده سوری و یا فیلم غربت کودک یتیم سوری و یا دیگر تصاویر تکان‌دهنده همه و همه از غربت و کشته شدن و آوارگی مردمان عراق، یمن، بحرین، سوریه و فلسطین حکایت دارد! جهالت دولت نامردان عرب سرسپرده غرب و اسرائیل علیرغم دیدن اسناد گونان تا کجا ادامه خواهد یافت؟! و تا کی قرار است سران عرب به جای امداد به مسلمانان در حمایت از جهالت وهابیون منطقه و سیاست‌های آمریکا و اسرائیل قدم بردارند؟ اُف بر این به ظاهر مسلمانان و احسنت به غیرت مردمان مقاومت!

2- دولت محترم می‌بایستی با برنامه‌ریزی و تقویت تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های اساسی خصوصاً در بخش‌هایی که به صورت هدفمند باعث تقویت سرمایه‌های بالقوه کشور گردد موجبات ایجاد اشتغال را فراهم نماید. ضمناً وزیر صنعت و معدن نیز به جای توهین به مردم و حمایت از تولیدات بی‌کیفیت و گران‌قیمت می‌بایستی در راستای سیاست‌های مذکور خصوصاً در تقویت صنعت معدن و جذب سرمایه‌گذار به منظور پالایش مواد معدنی کشور و دیگر صنایع مرتبط قدم بردارد.

شایان ذکر است همانند نفت خام متاسفانه بخشی از مواد معدنی کشور به صورت خام صادر و بعد محصولات آن با قیمت چندین برابری وارد مملکت می‌گردد. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دولت بخش معدن را از ظرفیت‌های مهم کشور دانسته و فرمودند بازار نفت که با یک اشاره قدرت‌ها و در پی آن اقدامات عناصر خبیث منطقه از صد دلار به چهل دلار می‌رسد به هیج وجه قابل اطمینان نیست و باید به فکر جایگزینی مناسب باشیم که بهترین جایگزین بخش معدن است باید در معدن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و از خام‌فروشی جلوگیری کرد.

3- مدیران محترم فارس در بکارگیری اشخاصی که با رفتار خود موجبات دین ستیزی را فراهم می‌کنند، دقت نمایند. در جمهوری اسلامی مسئولیت اشخاصی که در عمل با اصل دین‌مداری، مسجدمحوری و اهل‌بیت زاویه دارند و به بهانه‌های مختلف کارشکنی می‌کنند چنین افرادی نباید در یک مملکت شیعی به هیچ عنوان صاحب مسئولیت باشند.

4- شهردار محترم شیراز با توجه به وضع رکود در عرصه ساخت و ساز هرچه سریع‌تر می‌بایستی با تشکیل اتاق فکر افراد دارای تجربه به فکر تببین و برنامه‌ریزی راهکارهای مختلف جذب سرمایه برای رشد و توسعه شهر باشد. در دنیای امروز روش‌های مختلف مدیریت هزینه‌ها، مدیریت و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌های اندک، تهاتر و دیگر موارد مدنظر است و حتماً می‌بایستی در شهرداری شیراز هم تحولاتی در این زمینه‌ها صورت پذیرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۱
رضا محمدیان


جهالت دولت نامردان عرب سرسپرده غرب و اسرائیل علی‌رغم دیدن اسناد گوناگون تا کجا ادامه خواهد یافت؟!

تصاویر تکان‌دهنده غرق شدن کودک سوری، فیلم تکان‌دهنده مظلومیت کودک یتیم سوری در پرورشگاه و فیلم‌ها و تصاویر مختلف دیگر همه و همه از غربت و کشته شدن و آوارگی کودکان و زنان و مردمان عراق، یمن، فلسطین، بحرین و سوریه حکایت دارد.

اما این سئوال ذهن را به خود مشغول می‌کند که این موضوع تا کی قرار است تکرار شود و سران عرب به جای امداد به آن‌ها در حمایت از جنایات تروریست‌های وهابی و سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه قدم بردارند؟!

اُف بر این به ظاهر مسلمانان! و احسنت بر غیرت مردمان مقاومت! ...

(+)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۳
رضا محمدیان


روز هشتم شهریور ماه مصادف است با عملیات کم‌سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال 1360 که به شهادت رئیس جمهور، رجایی و نخست وزیر، باهنر و تنی چند از همراهان آن‌ها انجامید. این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در میان سایر عملیات تروریستی به دلیل شهادت نفر اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملاً بی‌سابقه به شمار می‌آید. تروریسم، از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت‌ها و ثبات بین‌المللی است.

در طول تاریخ به ویژه یکصد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهمترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است. در این راستا، هشتم شهریور، سالروز شهادت مظلومانه شهیدان باهنر و رجایی، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است. 

استکبار جهانی در برابر این فعالیت‌های تروریستی، نه تنها هیچ واکنشی از خود نشان نداد، بلکه از آن حمایت می‌کرد.


ترانه خون هابیل - بزرگداشت 17000 شهید ترور - حامد زمانی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۵
رضا محمدیان

یا رب به ما در حرم یار نظری فرمایید/ از گوشه کرم خود درمان و صفا عطا فرمایید


 

میلاد امام رئوف که می‎‌شود، دل به هوای پر کشیدن به آستانش می‌گیرد و هوایی حال و هوای کبوتران حرم می‌شود.

میلاد امام رضا (ع) که می‌شود دل حکایت می‌کند خاطراتش را، از لحظات عاشقی‌اش می‌گوید، از صدای دل‌نواز نقاره، حال و هوای صحن و حرم و پنجره فولاد و ...

میلاد امام مهربانی‌ها بهانه‌ای است برای پر کشیدن، برای زیارت، برای عبادت، برای رضایت، برای رضا شدن در حرم امام رضا (ع) و برای عشق‌بازی در منظومه‌ای ناب و عارفانه ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۸
رضا محمدیان

هفته اول شهریور ماه، که با نام و یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر مزین و به نام هفته دولت نامگذاری شده است، نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است و این، از افتخارات انقلاب اسلامی است.

هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیون‌ها تن از ملت خود را همراه دارد چرا که این همراهی از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است.

دولت به عنوان خدمتگزار مردم با اتکا به سرمایه‌های انسانی و سایر منابع در جهت تامین رفاه و امنیت عمومی گام بر می‌دارد و تلاش می‌کند تا کشور مسیر رشد و تعالی را بپیماید.

و چه زیباست که در این هفته شعار بزرگ دولت و ملت، همدلی و همزبانی و هم‌آهنگی با نوای رهبری به فعلی بزرگتر در عمل تبدیل شود تا برای ملت و دولت شایسته، بهترین‌ها آفریده شود.

پس همگی با نوای یا علی (ع) به پا می‌خیزیم و در این راه عظیم گام بر می‌داریم ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۴
رضا محمدیان