مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رضا محمدیان در گفتگو با «حافظ نیوز»:

شهرداری اختیار دارد تا 10 درصد فضای پارک‌ها را برای ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی و ورزشی ایجاد کند/ تصمیم واگذاری زمین به کانون فرهنگی رهپویان وصال قانونی و لازم‌الاجرا است



رضا محمدیان در گفتگو با  "حافظ نیوز ، در راستای «تصویب لایحه‌ای توسط شورای شهر شیراز مبنی بر واگذاری دو هزار مترمربع زمین از بوستان جنت واقع در خیابان شهید فرزدقی به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با قید حفظ مالکیت زمین برای شهرداری شیراز» بیان داشت: در خصوص واگذاری زمین فعلی و یا معاوضه آن در راستای حل‌وفصل این مشکلات باید با خود مالک صحبت شود و بنده نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین در باغ جنت با حفظ مالکیت شهرداری و برای کارهای خیر و عام‌المنفعه است، تصریح کرد: کاربری این زمین برای مسائل مذهبی و فرهنگی و البته ساخت مسجد است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: طبق مصوبه طرح تفضیلی که در سال 93 تصویب شده است، شهرداری اختیار دارد تا 10 درصد فضای پارک‌ها را برای ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی و ورزشی ایجاد کند؛ این کار با معرفی شورای شهر عین قانون و امکان‌پذیر است و البته تصمیمات شبیه به این در سنوات قبل و همین دوره نیز گرفته شده است که این مورد اول و یا آخر نخواهد بود.

محمدیان با تأکید بر این مطلب که نقاط مختلف شهر این فضا در اختیار مکان‌های فرهنگی و مذهبی قرار بگیرد، گفت: این را باید مدنظر داشته باشیم که بودجه شهرداری هم محدود است بنابراین اگر کسی دارای سابقه خوبی در انجام این‌گونه فعالیت‌ها باشد باید به‌صورت منطقی استقبال کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز تصریح کرد: ساخت مسجد هم این‌گونه نیست که به‌صورت اختصاصی برای مجموعه‌ای باشد؛ چه رهپویان و چه مجموعه‌های دیگر چراکه مسجد برای استفاده عموم است.

وی با بیان اینکه زمینی که در اختیار رهپویان وصال قرار می‌گیرد دارای هیچ‌گونه درخت و یا تأسیساتی نیست، گفت: در ابتدا این قسمت از باغ کاربری فرهنگی و مذهبی داشته و باید ساخت‌وساز در این راستا باشد.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: قسمت دیگری از باغ جنت نیز زمین وجود دارد که برای ساخت تالار شهر اختصاص داده شده است و آنجا هم فاقد درخت است.

وی به بُعد ترافیکی واگذاری زمین به کانون رهپویان وصال اشاره و بیان داشت: در خود این باغ پارکینگ خوبی وجود دارد به‌علاوه اینکه خیابان روبرو نیز معبر خوبی برای خودروها و پارکشان است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه منازل مسکونی در اطراف باغ جنت با فاصله از این مکان قرار دارند، مشکلی برای همسایگان نخواهد داشت؛ بنابراین مشکل ترافیکی و مزاحمت برای مجاورین نخواهد داشت.

محمدیان خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی رهپویان وصال مجموعه‌ای است که در طی سالیان طولانی فعالیت‌های خوبی داشته است و در کشور شناخته شده است و در زمین باغ جنت می‌توان مسجدی ساخت که هم برای استفاده عموم باشد و هم این مجموعه فرهنگی و مذهبی بتواند در آنجا فعالیت داشته باشد.

وی گفت: زمینی که در بلوار مطهری جنوبی وجود دارد در فاصله حدوداً دو کیلومتری مکان فعلی کانون رهپویان وصال است که کاربری این زمین آموزشی است و باید صرف مصارف آموزشی نیز شود.

محمدیان در ادامه به مالکیت این زمین اشاره و تصریح کرد: مالکیت این زمین با شهرداری است و پروانه آن به نام شهرداری صادر شده است و در اعیاد و زمان‌های دیگر در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد و در زمان‌های دیگر صرف استفاده عموم می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز اضافه کرد: این مجموعه تا زمانی که مخالف با نظام فعالیت نکند و متولی خوبی برای فعالیت‌های مناسب باشد می‌تواند از این زمین استفاده کند؛ در غیر این صورت شهرداری طبق قانون حق دارد به‌صورت یک‌طرفه قرارداد را لغو کند و این مکان را با مدیریت خود در اختیار مجموعه دیگری قرار دهد.

وی در بخش پایانی گفتگوی خود با  "حافظ نیوز  با اشاره به مخالفت‌های صورت گرفته با تصمیم شورای شهر مبنی بر واگذاری این زمین به شورای شهر گفت: در تجمعی که علیه این تصمیم گرفته شد تعداد اندکی حاضر بودند و متأسفانه فضای مجازی بستر مناسبی است که در مواقعی مباحث غیراخلاقی نیز در آن نشر داده می‌شود؛ باید بگویم قانون ضمانت اجرایی است، شورای شهر هم در برابر قانون پاسخگو است و علاوه بر این خداوند حاضر و ناظر در مسائل است لذا اگر فردی و یا مجموعه‌ای از قانون هم تخطی کند باید در برابر خداوند پاسخگو باشد، نه‌تنها مسئولین بلکه تمامی افراد در مقابل خداوند پاسخگوی اعمال هستند.

محمدیان تصریح کرد: تصمیم واگذاری زمین به کانون فرهنگی رهپویان وصال قانونی بوده و طبق قانون لازم‌الاجرا است و البته باید گفت که این تصمیم از طرف فرمانداری نیز تأیید شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۳
رضا محمدیان

سلام بر بانوی آب و آئینه، سلام بر کریمه‌ی اهل بیت (س)، سلام بر آیت زیبای خدا و مظهر عصمت حق، سلام بر تفسیر معصومیت، سلام بر حضرت معصومه (س) ...

ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، بانویی که با قدم‌های پُر حیاتش، سرزمین کویری قم را حیات بخشید، بانویی که تفسیر کامل تبعیت از ولایت است و همان که ترجمان بلند عاشوراست مبارک ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۳
رضا محمدیان

چون امامی دار فانی را وداع می‌گوید و پرواز می‌کند بدان جا که باید؛ بی‌وابستگی‌اش به زمان و مکان مصیبتی می‌شود بر بازماندگان ...

مصیبتی می‌شود بر اهل زمین از درد فراق راهنما ...

و اشک را بر چشمانمان جاری می‌سازد از غربت زیستن و طریقه پرواز، از ظلمی که بر اهل خدا جاری گردید.

... و این داستان شهادت ادامه یافت ...

هر چند زمین در عصر ما از برکت وجود امام خالی نشد و تنها مرور مصیبت‌ها بهانه محافلمان شد. اما بودند پیروانی که تا پای جان دادن، شیعه ماندند ...

و امروز شهیدانی پای در شهرمان گذاشتند که غربت ترک زمینشان باز هم دردآور شد بر بازماندگان ...

خدایا مقامشان را در بارگاهت بیفزا ...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۹
رضا محمدیان

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای کسانی‌اند که فریادشان بی‌صداست. 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۰۱
رضا محمدیان