مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

... شیـراز، شـهر زندگی

مهندس رضــا محــمدیان

رهبـــر انقلاب، حضرت‌آیت‌ا...‌خامنه‌ای:
مردم به شوراهای اسلامی شهر اقبال کنند. به این انتخابات توجّه کنند. در آن شرکت نمایند. آن را جدّى بگیرند. هدف هم عبارت باشد از این‌که اهدافى که در قانون اساسى براى تشکیل شوراها معیّن شده است -اهداف خدایى، اهداف انقلابى، اهدافى که در جهت تحکیم پایه‌هاى انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابى در کشور است- تحقّق پیدا کند.
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده‌ی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه‌ی متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه‌ی مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است.


بایگانی

pic-shora


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حضور شهرداری شیراز و نام حرم احمد بن موسی (ع) در مراسم اربعین کربلا علاوه بر داشتن اجر معنوی و برکت برای مردم شهر شیراز موجب جذب زائران کشورهای دیگر برای زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازدید از شهر شیراز خواهد شد.

مهندس رضا محمدیان عصر امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی این شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت روز دانشجو با بیان اینکه ندای لبیک یا حسین زائران اربعین حسینی جهانیان را شگفت‌زده کرد اظهار داشت: در این حماسه بزرگ که پیر و جوان، کودک و خردسال با توانمندی‌ها و ناتوانایی‌های گوناگون از نژادها و کشورهای مختلف از آمریکا تا آفریقا، از اروپا تا آسیا در کنار هم پرجمعیت‌ترین گردهمایی انسانی جهان با بیش از 26 میلیون نفر شرکت‌کننده و طولانی‌ترین راهپیمایی در مسیری به طول بیش از یکصد کیلومتر رقم زدند.

وی اضافه کرد: در این شور حسینی بزرگترین اطعام با بیش از 250 میلیون نفر وعده غذایی و باعظمت‌ترین مراسم عزاداری و باشکوه‌ترین نماز جماعت به همراه بزرگترین حجم خدمات رایگان رفاهی و امنیتی توسط عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار باشکوه برگزار گردید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: این حماسه پرشور موجب یأس دشمنان بشریت و آل صهیونیست و موجب مسرت و سرور مدافعان ارزش‌های الهی از هر آیین و مکتب و خصوصاً شیعیان امیرالمومنین است که اگر دولت‌ها بخواهند چنین مراسمی را مدیریت و برگزار کنند به طور قطع توان آن را نخواهند داشت.

مهندس محمدیان با بیان اینکه باید از حضور و فعالیت سپاه فجر استان فارس در برپایی دو موکب پذیرایی از زوار در شهرهای مهران و کربلا قدردانی نمود خاطرنشان کرد: حال که این سنت حسنه به همایش بزرگ شیعه تبدیل شده حتماً باید شهرداری شیراز با همکاری تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی و سپاه فجر استان در سال آینده همانند کلان‌شهرهای دیگر حضور مناسب‌تری در برپایی موکب‌های پذیرایی زوار اربعین داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) از برترین کارهای فرهنگی است تصریح کرد: به طور قطع حضور شهرداری شیراز و نام حرم احمد بن موسی (ع) در مراسم اربعین کربلا علاوه بر داشتن اجر معنوی و برکت برای مردم شهر شیراز موجب جذب زائران کشورهای دیگر برای زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بازدید از شهر شیراز خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورا در بخش دیگری از سخنان خود به پخت آش نذری 28 صفر که طی 14 سال گذشته در پارک خلدبرین شیراز انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: پخت این آش نذری امسال نیز با بیش از 80 تن صورت می‌پذیرد که از شعائر اهل بیت (ع) بوده و حضور پرشکوه مردم شریف شیراز و حتی دیگر شهرها در این مراسم پرشور موجب مباهات دوستداران اهل بیت (ع) است.

مهندس محمدیان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه از مردم شریف شیراز و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری شیراز تقاضا کرد حمایت‌های مادی و معنوی خود را در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم انجام دهند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
رضا محمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی